Ocak-Mart Döneminde Otomotiv İhracatında Yüzde 4’lük Artış Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, otomotiv sektörünün ocak-mart dönemindeki ihracatı geçen yıla göre yüzde 4 artarak 9 milyar 494 milyon 834 bin dolara yükseldi. AB Ülkelerine Yapılan İhracatta Yükseliş AB ülkelerine yapılan otomotiv ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak…
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, otomotiv sektörünün ocak-mart dönemindeki ihracatı geçen yıla göre yüzde 4 artarak 9 milyar 494 milyon 834 bin dolara yükseldi.
AB ülkelerine yapılan otomotiv ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 6 milyar 893 milyon 869 bin dolara çıktı. Almanya, Fransa ve İspanya gibi ülkeler, Türk otomotiv endüstrisinin en önemli ihracat pazarları arasında yer aldı.
İlk çeyrekte Almanya’ya 1 milyar 491 milyon 390 bin dolarlık ihracat yapılırken, Fransa’ya ise 1 milyar 102 milyon 509 bin dolarlık dış satım gerçekleştirildi. İspanya’ya yapılan ihracatta ise yüzde 68’lik artış yaşandı.
İtalya’ya yaşanan düşüşe rağmen, Slovenya’ya 544 milyon 754 bin, Polonya’ya 398 milyon 423 bin, Belçika’ya 396 milyon 876 bin ve Romanya’ya 340 milyon 452 bin dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştirildi.
Kaynak: habergazetesi.com.tr
Reklam & İşbirliği: [email protected]