Netanyahu, İsrail’in dışarıda bırakıldığı yeni diplomatik mekanizma karşısında panik içinde. ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşacak ateşkes denetim mekanizması detayları AA tarafından duyuruldu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD’nin öncülük ettiği ve İsrail’in dışarıda bırakıldığı yeni bir diplomatik mekanizma karşısında harekete geçti. İsrail’in Kanal 12 televizyonunun üst düzey İsrailli yetkililere dayandırdığı haberine göre, Netanyahu bu gelişme üzerine diplomatik girişimlerini hızlandırdı.
Yeni mekanizmanın, 2024’te Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve Birleşmiş Milletler’i kapsayan mevcut yapının yerini aldığı belirtildi. Bu durum, İsrail’in bölgesel gelişmelerdeki rolünü etkileyebilecek önemli bir diplomatik değişim olarak değerlendiriliyor.
ABD ile İran arasında İsviçre’de gerçekleştirilen görüşmelerde, Lübnan’da ateşkesin denetlenmesi amacıyla yeni bir mekanizma kurulması kararlaştırıldı. Bu mekanizmanın ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşacağı bildirildi.
Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda 21 Haziran’da tamamlanan ilk tur müzakerelerde, 14 maddelik mutabakat zaptının teknik detayları ele alındı. Arabulucu ülkelerin dışişleri bakanlıklarınca yayımlanan ortak açıklamada, tarafların üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaştığı ifade edildi.
Taraflar, 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası üzerinde de uzlaştı. İranlı yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sonlandırmak için görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini ve İran’ın kurulacak yeni mekanizmada temsil edileceğini belirtti. İki ülke heyetleri arasındaki teknik görüşmelerin devam etmesi planlanıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]