DOLAR 33,1952 -0.11%
EURO 36,0226 -0.6%
ALTIN 2.548,96-1,98
BITCOIN 22312471,15%
İstanbul
32°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

İspanya’da Uygulanan İlaçlar Korkunç Yan Etkilere Yol Açıyor
  • Haberler11
  • Sağlık
  • İspanya’da Uygulanan İlaçlar Korkunç Yan Etkilere Yol Açıyor

İspanya’da Uygulanan İlaçlar Korkunç Yan Etkilere Yol Açıyor

ABONE OL
Şubat 13, 2024 14:11
İspanya’da Uygulanan İlaçlar Korkunç Yan Etkilere Yol Açıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kadın, Uygulanan Tedavinin Ardından Septik Şoka Girdi

İspanya’da yaşayan bir İrlandalı kadın, uygulanan bir tedavi sonrasında yaşadığı korkunç yan etkilerle gündeme geldi. 69 yaşındaki kadın, aldığı ilaç nedeniyle septik şok yaşadığını ve derisinin “çürümeye” başladığını belirtti. Ayaklarının ve parmaklarının bir kısmının kesildiği söylenen kadının semptomları, kullanılan ilaca bağlandı. Kadın, omuz ağrısı nedeniyle aldığı ilaç nedeniyle neredeyse hayatını kaybedeceğini ifade etti.

İlaç Nedeniyle Nekrotizan Fasiit ve Şekil Bozukluğu

Kadına, “et yiyen hastalık” olarak bilinen Nekrotizan Fasiit teşhisi konuldu. Bu durum nedeniyle kadın, boynundan dört ameliyat geçirerek nekrotik dokunun yanı sıra bazı bezler ve kasları da kaybetti. Bu ameliyatların ardından kadının boynunda büyük bir yara izi kaldı ve şekil bozukluğu yaşadı.

“Artık Bir Enkaz Gibi Görünüyorum”

Kadın, yaşadıklarıyla ilgili konuşarak duygusal bir açıklama yaptı. “Artık bir enkaz gibi görünüyorum, hissediyorum ve iyileşmem çok uzun zaman alacak ama bir daha asla aynı olmayacağım. Bu korkunç deneyimden sonra henüz bitmemiş uzun bir tıbbi ve duygusal sorun listem var. Hayatım artık berbat, kalitesiz ve sürekli bir acı var, artık aynada kendimi tanıyamıyorum!” dedi.

İspanya’daki Doktorlar Hala Bu İlacı Kullanıyor

İspanya’daki doktorlar arasında hala popüler olan söz konusu ilaç, dünya çapında 40’tan fazla ülkede yasaklandı. İlacın kullanımı beyaz kan hücrelerini yok edebilir, sepsis riskini artırabilir ve hatta organ yetmezliği ve diğer korkunç komplikasyonları tetikleyebilir. Son yıllarda İspanya’da yaşayan yüzlerce göçmen, ilacın korkunç yan etkilerinden bahsederek bu ilacın ölümcül olabileceğini söyledi.

Ağrı kesici ilaca karşı kampanyalar düzenleyen Cristina Garcia del Campo, omuz ağrısı nedeniyle aynı ilacı kullanan İngiliz Mark Brooks’un sadece dört gün sonra hayatını kaybettiğine dikkat çekti. Campo, 2016’dan bu yana ilacın kullanımı sonucunda yaklaşık 40 Britanyalının öldüğünü, gerçek sayının ise daha yüksek olabileceğini ifade etti.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.